Lleure2018-04-19T13:45:28+00:00

L’Escola Pia de Catalunya té una llarga tradició educant en el lleure, un fet que explica la diversitat de les entitats d’aquest àmbit

Cada estiu, des de 1964, centenars d’infants i joves de tota Catalunya es troben per compartir una tanda de colònies o activitats de lleure organitzades per CJT. L’objectiu és ajudar-los a créixer i madurar com a ciutadans i ciutadanes responsables i compromesos a millorar el seu entorn. Colònies Jordi Turull gestiona la Casa de Pineta i l’antiga Rectoria de Claverol (al Pallars Jussà)

Casa de Pineta

Rectoria de Claverol

Cada estiu , des de 1964, centenars d’infants i joves de tota Catalunya es troben per compartir una tanda de colònies o activitats de lleure organitzades per CJT. L’ objectiu és ajudar-los a créixer i madurar com a ciutadans i ciutadanes responsables i compromesos a millor el seu entorn

Escola de formació reconeguda per la Direcció General de Joventut per impartir cursos de monitors/es i directors/es de lleure i pel Pla de Formació del Voluntariat de Catalunya. També imparteix altres propostes formatives i educatives en l’àmbit de la participació, la dinàmica de grup i el lleure. Ofereix suport a escoles i entitats a l’hora de programar i organitzar activitats educatives de lleure

ESPLAIS I CAUS

Agrupaments Escoltes i Guies

L’Escola Pia de Catalunya fou pionera en la promoció de l’escoltisme com a acció educativa dels infants i joves.  Avui, tres agrupaments continuen apostant per educar a través del compromís personal i el contacte amb la natura: Agrupament Escolta Sant Antoni Abat, Agrupament Escola i Guia Mare de Déu de Núria i Agrupament Escola Rudyard Kipling (tots tres a Barcelona). Tots ells formen part de la Federació minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG)

Centres d’Esplais

Els centres d’esplai eduquen als infants  i joves des d’una perspectiva integral. A través del lleure eduquen en uns valors com el respecte, el compromís, l’amistat, el treball en equip,… Actualment l’Escola Pia Compta amb l’Espai Can Colapi (Sabadell), el Grup d’Esplai l’Erol (Mataró) i l’Esplai Sant Josep de Calassanç (Barcelona). Tots ells estan federats al Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC)

CASALS

Casals

Els casals són espais de trobada, d’intercanvi i de relació. Són llocs on construir i compartir projectes en comú: colles geganteres, corals, grups d’estudi i de repàs, activitats extraescolars, jocs de rol… L’Escola Pia de Catalunya té tres casals: Casal Calassanç, Casal de Joves Calassanç i Casal Pare Sellarès (els dos primers a Barcelona i el tercer, a Sabadell).

Casals de vacances

Quan arriben les vacances, moltes escoles no tanquen, sinó que s’omplen d’activitats. Els casals de vacances són l’espai ideal on viure les vacances de forma educativa i activa, i compartir-les amb els amics de sempre, i fins i tot fer-ne de nous.