Tot i que el naixement de la Xarxa responia a un moment molt concret –en què les famílies convivien tancades a casa i es vivien moments d’incertesa i dificultats emocionals a més de sanitàries i socials- continua en marxa, adaptada a la nova situació.

D’una banda, voluntaris i voluntàries vinculats a l’Escola Pia –antic alumnat, antics treballadors i treballadores, famílies, monitors de lleure…- ofereixen el seu suport de manera on line, un parell d’hores a la setmana, en matèries d’escola, idiomes, educació no formal… Per conèixer les condicions per tal de formar-ne part d’aquesta borsa de voluntariat, es pot trobar informació a la web del projecte i omplir un senzill formulari. Des de la Xarxa de Suport Mutu es posaran en contacte per tal de seguir el protocol de voluntariat –entrevista, signatura d’acord-, que garanteixi una relació adequada i segura per a tothom. Arribat el moment, des de la Xarxa es creuarà l’oferta de voluntariat amb la demanda recollida des de la comunitat.

Els infants i joves, sempre al centre

A qui faran, els voluntaris, aquest reforç educatiu? A infants i joves en situació de vulnerabilitat, vinculats a les institucions educatives de l’Escola Pia, que el necessiten i que no tenen altre via d’aconseguir-lo. Els educadors i educadores de les escoles, que tenen contacte amb l’alumnat i les seves famílies, en detectar una necessitat concreta en aquest camp, pot sol·licitar el recurs d’una manera ràpida i senzilla a través d’un formulari en la intranet de l’Escola Pia o de la seva pròpia escola.

S’ha preparat un ‘díptic’ que recull els punts clau d’aquest projecte de manera senzilla i es posa a disposició dels docents per poder presentar a les famílies el recurs i tenir la informació a l’abast.

Un cop iniciat el procés, des de la Xarxa de Suport Mutu, es posaran en contacte amb els educadors i es posarà en marxa el procés de selecció del voluntari o voluntària més adient. Quan a la borsa es trobi la persona voluntària, se’ls hi facilitaran les dades perquè puguin posar-se en contacte i fer les presentacions.

Seguiment

El seguiment i acompanyament de la relació, peça clau, es farà des de la Xarxa, contactant amb el voluntariat periòdicament. El docent, gràcies a la relació que té amb la família, podrà consultar amb ella. Si sorgeix qualsevol consulta o dubte, podrà posar-se en contacte amb l’equip de la Xarxa de Suport Mutu.

Més informació a la web o a l’email participacio@escolapia.cat