Pàgina inicial/Social/El Taller de Llengües de Servei Solidari: quan els alumnes es converteixen en mestres

El programa de Formació Bàsica de la Fundació Servei Solidari ha engegat una nova iniciativa, el Taller de Llengües, un tastet per conèixer idiomes i cultures que han arribat a conviure amb la nostra. La Rebeca Garcia i l’Ana Gallo, coordinadores d’aquest programa que ofereix formació en català i castellà i alfabetització per a persones migrants, ens expliquen que “a les nostres aules, on atenem més de 400 persones al trimestre, es fa palesa la diversitat de Catalunya i volem donar-la a conèixer. Tenim alumnes de més de 80 països!”. D’aquesta realitat i del convenciment de l’Ana i la Rebeca que tothom pot aportar coneixement i emocions, va néixer el Taller.

“Hem creat unes càpsules d’aprenentatge: tres classes -cadascuna d’una hora i mitja- en què tres mestres t’ensenyen paraules i expressions bàsiques de la seva llengua i te n’apropen la cultura, a través de la gastronomia, l’art, la història, els costums…” explica l’Ana. De moment, està en marxa el taller d’àrab marroquí. “Les professores són tres alumnes nostres, dues dones marroquines i una palestina” afegeix. S’està treballant per intentar oferir després de l’estiu el taller de Bengalí, que impartiran alumnes de Bangladesh de forma voluntària. “En aquests tallers, els professors de castellà i català seuen com alumnes, igual que qualsevol voluntari o l’equip de la nostra fundació o d’altres fundacions socials. Volem que el professorat experimenti com se senten els seus alumnes el primer dia que van a classe per aprendre una llengua gairebé desconeguda” explica la Rebeca.

L’Anna comenta que “volem canviar les dinàmiques d’aprenentatge tradicionals”: que els professors es converteixin en aprenents i els alumnes en formadors per un dia.

La propera classe està programa per al dia 19 de juny. Tots i totes hi sou convidats!

Formació Bàsica

Des d’aquest programa es treballen les competències instrumentals i lingüístiques de les persones a través de cursos de català, castellà, anglès i alfabetització.  “Oferim itineraris de formació instrumental (alfabetització i neolectura) i orientació acadèmica i professional a totes les persones, com una via per garantir l’accés de tothom al sistema educatiu reglat, a l’educació ocupacional i al món laboral” expliquen els seus responsables.

2018-07-06T15:43:37+00:00