Pàgina inicial/Social/Servei Solidari, part d’un projecte europeu que empodera joves perquè siguin líders del canvi

Claim Your Future, que sorgeix de la iniciativa d’escoles de FP, Universitats i ONG de 6 països, pretén inspirar a la gent jove perquè cregui i aposti pel canvi i la innovació a les seves regions; a través de convertir-se en referents dels seus companys. El projecte dura 3 anys, es duran a terme formacions sobre emprenedoria social i tallers, es crearà un think tank d’estudiants dirigit a responsables polítics i un mètode sobre el lideratge dels estudiants. L’Escola Pia de Mataró i el centre universitari TecnoCampus són els centres educatius catalans que participaran en el projecte així com l’Ajuntament de Mataró, quedant obert a la posterior participació d’altres escoles, universitats i governs locals.

El projecte Claim Your Future és una aliança estratègica dins de la xarxa Erasmus+. Les entitats implicades són Friesland College (Holanda), Inova+ (Portugal), Bridging to the Future (United Kingdom), KSM (Lituània), Servei Solidari (Catalunya) i Verikom (Alemanya). Hi participen 24 estudiants universitaris o d’FP de cada país implicat.

A través d’acció local i europea es duran a terme formacions transnacionals entorn de l’emprenedoria social local i tallers, per tal d’explorar l’empresa i empresaris socials, les seves característiques i problemes específics. En una segona fase, els estudiants es converteixen en mentors dels seus companys en el seu entorn. Per fer-ho segueixen una formació específica que els dóna eines per desenvolupar i donar cursos/tallers i convertir-se en assessors de les autoritats del govern local i/o regional.

Es crearà un think tank d’estudiants per a desenvolupar un major sentit de participació. Es pretén que, en una sèrie de tres reunions per any, comparteixin la seva experiència i propostes amb els professionals, membres del govern local o regional, professors i directors de les escoles.

Finalment, es crearà un kit d’eines, sobre les accions i la investigació dels estudiants com a líders en benefici del desenvolupament personal, l’empresa social i el creixement sostenible regional que consistirà en cursos de formació, metodologies, tallers d’inspiració, manuals i altres eines que els estudiants i els professionals desenvoluparan.

Objectius de Claim Your Future

Les organitzacions participants aspiren a contribuir al desenvolupament de la mentalitat de l’emprenedoria social en els joves, a través de la seva pròpia exploració de l’impacte que poden tenir dins de la seva regió. A través d’un procés de treball conjunt, visitant i inspirant-se mútuament, s’empoderen, contagien altres companys, i contribueixen al canvi en la seva regió. Donant-los un paper destacat en les activitats regionals i transnacionals, desenvoluparan un sentit de responsabilitat per al futur de la seva regió, d’Europa i de si mateixos.

2017-10-27T13:56:42+00:00