El projecte Rossinyol Barcelona busca joves mentors i mentores

Pàgina inicial/Social/El projecte Rossinyol Barcelona busca joves mentors i mentores

“Si algú confia en tu, volaràs més lluny”. Sota aquest lema, l’equip Rossinyol Barcelona, projecte de mentoria entre estudiantat d’estudis superiors i nois i noies preadolescents, comença el curs amb un nou repte: trobar 65 mentors i mentores! Aquestes persones voluntàries són imprescindibles per aconseguir el seu objectiu: fomentar la igualtat d’oportunitats i la cohesió social. El projecte, de la Fundació Servei Solidari i coorganitzat per l’Ajuntament de Barcelona, funciona des de fa 8 anys i hi han participat 217 parelles.

Aquests mentors i mentores, durant el curs, acompanyaran a nois i noies d’entre 11 i 14 anys de diferents barris de la ciutat de Barcelona. Han de ser estudiants d’universitat o de grau superior, tenir entre 18 i 27 anys, i disposar d’una tarda a la setmana o una estona el cap de setmana. Han de tenir interès per treballar amb infància i adolescència i ganes d’implicar-se en un projecte social.

La Fundació Servei Solidari els hi ofereix formació, seguiment i acompanyament al llarg del curs. La seva dedicació es reconeix amb crèdits ECTS amb universitats conveniades. Per ser un d’ells, cal assistir a una xerrada informativa on s’explica el seu paper i tasques.

A principis de novembre, els mentors i mentores seleccionats començaran a trobar-se, intercanviar experiències i compartir una estona de lleure fora de l’escola amb alumnes d’últim cicle de primària o d’ESO de 12 escoles de tres districtes de Barcelona: Sants – Montjuïc, Nou Barris i Ciutat Vella.  Les trobades duraran fins el juny.

PROJECTE ROSSINYOL BARCELONA

El projecte pretén treballar per la cohesió social mitjançant el foment de relacions de mentoría, en l’àmbit del lleure, dins de l’estudiantat de la ciutat de Barcelona.

Amb el projecte volem desenvolupar competències interculturals i millorar les habilitats interpersonals entre l’estudiantat de Barcelona, ampliant el seu coneixement de l’entorn social i cultural, i potenciant els seu itineraris formatius i professionals.

Més informació o per inscriure’s, Projecte Rossinyol Barcelona

2017-10-23T17:38:19+00:00