Ordenació sacerdotal del Jordi Vilà

Pàgina inicial/Pastoral, lleure i voluntariat/Ordenació sacerdotal del Jordi Vilà

A tots els amics i amigues, joves i grans, amb motiu de l’ordenació del Jordi Vilà

Dissabte 18 de novembre l’Escola Pia de Catalunya estarà de festa per l’ordenació sacerdotal d’en Jordi Vilà, presidida per l’arquebisbe de Barcelona, cardenal Joan Josep Omella.

Us convidem. En Jordi ja va fer fa uns anys el seu compromís com a escolapi, i després es va ordenar de diaca a sant Antoni, pas previ a l’ordenació sacerdotal. Ara com a capellà el veurem celebrant l’eucaristia, especialment al servei de les famílies i dels infants i joves.

La trobada serà al col·legi Luz Casanova (c/ Almansa 52), a la que sabem que vindran persones d’altres províncies escolàpies. Tindrà dues grans parts: al matí un primer moment de reflexió i coneixement de l’Escola Pia i a la tarda la celebració de l’ordenació a la parròquia de sant Sebastià (c/ Viladrosa 96).

Et convidem a participar al matí i/o la tarda, segons et convingui.

L’horari de la jornada serà:

10.30 Arribada a Escola Pia Luz Casanova i benvinguda.

11.00 Els joves faran una descoberta de l’acció social al barri del Verdum. Els no tant joves haureu triat a internet entre 6 tallers sobre l’Escola Pia, que en concret seran:

1.- Identitat i Espiritualitat Escolàpia. Què vol dir ser escolapi al segle XXI? Què ens aporta Calassanç? En què es concreta la identitat escolàpia? Amb Miguel Giráldez, assistent general per Europa, i Andreu Trilla.

2.- L’Escola Pia al món, presències escolàpies al món, el laïcat i la missió. Amb el P. General, Pedro Aguado.

3.- Opció preferencial pels pobres, amb Ferran Sans, missioner al Senegal i Manel Pousa, conegut com el “Pare Manel”. Dos testimonis sobre el compromís amb els més desafavorits. Com ens eduquen? Quina és la seva experiència?

4.- Acció Social de l’Escola Pia: on som, què fem a Catalunya des de l’Acció Social? Amb Sergi Noguera, gerent de les Fundacions EPC i Joan Prat, assistent provincial d’Acció Social i Ernest Botargues, coordinador acció social EPC.

5.- Viure en cristià, com es pot fer per viure l’evangeli en el dia a dia? Com mantenir ferma la pròpia vocació? Amb Carles Gil i Josep Artigas, ambdós treballant a l’Escola Pia del Senegal.

6.- Aproximació a Calassanç. Breu biografia de Calassanç, darreres trobades històriques i el Camí de Calassanç, amb Joan Florensa i Juan A. Frías, biògrafs de Calassanç.

12.00 – Cafè de migdia.

12.30 – Els joves es reuniran amb el P. General, qui els presentarà l’Escola Pia al món i els adults faran el segon taller.

13.30 – Dinàmica de posada en comú dels tallers i de la descoberta del barri.

14.30 – Dinar a la brasa a l’escola.

16.30 – Assaig de cants a la parròquia de sant Sebastià (a 3 minuts del col·legi).

17.00 – Ordenació.

18.30 – Pica-pica a l’escola i comiat. Us hi esperem! Equip de Govern de l’Escola Pia de Catalunya

Per poder organitzar-nos hem creat un espai per inscriure’s, t’agrairem que ho facis tant aviat com puguis (clica aquí), i ho donis a conèixer a altres persones que puguin estar interessades.

2017-11-21T19:28:35+00:00