Què fa un escolapi a una farmàcia?

Pàgina inicial/Pastoral, lleure i voluntariat/Què fa un escolapi a una farmàcia?

Ens ho podria respondre el Pare Faustino Míguez, que el proper 15 d’octubre serà canonitzat a Roma, i qui va treballar el 1857 en una a Guanabacoa, estudiant les propietats terapèutiques de les plantes. Però aquesta no va ser la seva única vocació ni passió.

El P. Faustino Míguez va néixer el 24 de març de 1831 a Xamirás, un llogaret d’Acebedo del Riu, a Orense. Després de realitzar els estudis primaris a l’escola del seu poble, es va traslladar al Santuari de nostra Senyora dels Miracles, a Celanova, per estudiar Humanitats i Llatí. Va ser allà on va descobrir la seva vocació escolàpia: ser sacerdot i educador, a l’estil de sant Josep Calassanç.

El desembre de 1850 va ingressar al noviciat de l’Escola Pia de Madrid. Després de tres anys de formació inicial, va fer la seva Professió de Vots Solemnes el dia 16 de gener de 1853 i el dia 8 de març de 1856, a la parròquia de Sant Marc de Madrid, va ser ordenat sacerdot.

En 1857 va ser destinat a Guanabacoa (Cuba), on es van manifestar els seus dots d’educador i les seves inclinacions a la botànica. En 1860 va ser traslladat de nou a la península, on va estar destinat a diferents llocs. En 1873 va ser nomenat bibliotecari al Reial Monestir de l’Escorial, on va aprofitar per seguir investigant les propietats curatives de les plantes.

Posteriorment, va ser enviat a Monforte de Lemos com a rector i el 1879, novament a Sanlúcar de Barrameda. I va ser en aquest poble gadità on el Pare Faustino va descobrir la necessitat de formació de les nenes, com anys abans li havia passat a Calasanz amb els nens dels carrers de Roma. Va iniciar una nova obra, la Congregació de Filles de la Divina Pastora, dedicada a l’educació integral de la infància i joventut i a la promoció de la dona. Finalment, el 1888 va ser traslladat a Getafe, on va romandre fins a la seva mort, el 8 de març de de 1925.

Congregació de Filles de la Divina Pastora

Les religioses Calassàncies es troben a Espanya, Xile, Argentina, Colòmbia, Nicaragua, Uruguai, Colòmbia, Equador, Índia, Camerun i Guinea Equatorial, i la seva missió es desenvolupa a través de la educació i de la sanitat, desenvolupant les dues vocacions del seu fundador: l’educació dels infants i dels joves i la farmacologia pels més desvalguts.

El Pare Faustino Míguez, serà canonitzat el proper 15 d’octubre al Vaticà en la cloenda de l’any jubilar calassanci pels 400 anys de l’Orde.

Podeu trobar més informació a http://www.institutocalasancio.es/

2017-11-21T19:28:48+00:00