“Somriures Conjunts”, un projecte solidari d’alumnes fet realitat

Pàgina inicial/Papers/“Somriures Conjunts”, un projecte solidari d’alumnes fet realitat

La Gala, la Núria, la Natàlia, la Marta, l’Adriana, la Neus, l’Ènnia, la Mariona i l’Andrea són estudiants de primer de Batxillerat a l’Escola Pia de Mataró. Però “aquesta etiqueta” els queda petita perquè, més enllà d’adquirir coneixements, els apliquen per transformar la societat en què viuen.

Orígens
“El nostre professor Carlos Guillén, a l’específica d’emprenedoria, ens va proposar crear un servei de voluntariat a l’Hospital de Mataró” ens explica la Mariona. Aquell projecte ha crescut i ja té vida pròpia, més enllà de la matèria i l’aula: “Somriures Conjunts, una entitat sense ànim de lucre. Busquem un grup de voluntaris que vagi els dies que li vagin bé a l’hospital per tal d’entretenir i jugar amb els nens de pediatria” concreta la Neus.

El Carlos Guillén ens explica per què va ser possible aquest salt: “podia semblar que seria un projecte més de classe, però la il·lusió que van abocar va anar contagiant tota la gent que anava coneixent el projecte, i es van plantar un bon dia davant de l’equip directiu de l’Hospital i del regidor de sanitat de l’Ajuntament, i van exposar la seva proposta. D’ençà fins ara tot ha sigut sumar gent i esforços. El més habitual en aquests casos és que es treballi sobre el projecte a classe i després no es porti a terme ni tingui cap mena de continuïtat. Val a dir que avui encara continuen implicades!”

Beneficis
L’Ènnia vol insistir-hi: “El nostre objectiu a l’hora de crear aquest projecte és facilitar l’estança dels nens a l’hospital i, d’una manera o altra, fer que aquelles quatre parets que els envolten es converteixin en un lloc agradable on se sentin a gust”. Per a elles, aquest és un projecte rodó. L’Andrea ens comenta que “creiem que als voluntaris els pot aportar una nova experiència laboral i personal ja que no tots els dies tens l’oportunitat d’ajudar i de veure com funciona gran part de l’hospital”. La Marta diu que “personalment penso que és important col·laborar amb projectes fora de l’escola per poder fer-te la idea de que no tot funciona igual del que estem acostumats.”

Futur
Posats a somiar, la Gala ens explica que “d’aquí cinc anys, ens agradaria que aquest projecte hagués triomfat no només a Mataró, sinó a tots els hospitals de Catalunya!”. La Núria ho creu possible perquè “és una idea feta per ajudar als més necessitats, en aquest cas el nens, i que a part pots passar molts bons moments.” Però són conscients de que no tot és jugar i rialles.  L’Adriana afirma: “és important que també el voluntari vingui mentalitzat de que es pot trobar en situacions difícils com que el nen no tingui ganes de jugar o que passi de tu, això no t’ha de desanimar”.

Des de l’escola
Malgrat que ja no és només un projecte d’escola, la Natàlia recorda que a mesura que es feia realitat, “professors i treballadors de l’escola van anar posant el seu granet de sorra i ens van facilitar la constitució de l’entitat”, que compta amb el recolzament de tots els membres de la junta de l’Hospital, a qui van presentar-ho.

L’Esteve Federico, coordinador de Pastoral i membre de l’equip directiu, ens comparteix que “estem admirats del seu entusiasme i el bon fer. I sobretot la seva constància. Destaquem que les iniciatives solidàries sorgides dels alumnes han enriquit el voluntariat de l’escola i, també, el treball d’acció social en xarxa a la ciutat.”

El Carlos ens assegura que “estic molt orgullós d’haver conegut i haver pogut treballar amb aquestes noies, i més encara de seguir treballant perquè Somriures Conjunts sigui una realitat. És d’admirar la perseverança d’aquestes alumnes perquè la seva proposta esdevingui una realitat!”.

2018-01-25T11:14:10+00:00