Sant Jordi a Colònies Jordi Turull

Pàgina inicial/Papers/Sant Jordi a Colònies Jordi Turull

A Colònies Jordi Turull, com en moltes altres entitats, aprofitem la diada de Sant Jordi per sortir al carrer i posar la nostra paradeta. Aquest any ho hem tornat a fer! Una paradeta on no sols hi ha roses, sinó que també pots trobar, darrera del taulell, un grup de joves monitores i monitors, amb el seu fulard i, fins i tot, amb alguna guitarra. Tots ells esperant amb ganes la visita d’algun infant que van tenir acolònies l’estiu anterior, algun monitor retirat des de fa poc, o des de fa molt, algun familiar o algun famós que passeja pel barri. Les roses són difícils de vendre, perquè hi ha molta competència, però si no voleu una rosa, també us oferim una xapa amb algun dibuix simpàtic.

I és que el mateix dia de Sant Jordi és un dia per gaudir del carrer. La feina més dura és la del dia anterior, quan tots els monitors i monitores junts van muntar les roses i posar una enganxina identificadora per a què tothom sabés perquè servien aquelles roses. Un cop a punt, es van dedicar a repartir-les per les diferents escoles i empreses per tal que poguessin regalar-les entre els seus treballadors. Algunes escoles fins i tot, les van regalar als seus alumnes pels jocs florals. A les 7 del matí del mateix dia 23, encara va sortir algun cotxe per acabar de repartir-les totes.

Per què serveixen doncs aquelles roses?
A Colònies Jordi Turull participen infants i joves tant de l’Escola Pia com d’altres escoles. El 90% dels participants provenen de famílies que es poden permetre pagar la totalitat del preu de les colònies. No obstant això, el 10% restant provenen de famílies amb una situació econòmica desfavorable o de llars d’acollida. És per aquest motiu que els monitors i monitores busquem la manera de recaptar diners durant l’any per tal de donar l’oportunitat d’anar de colònies a infants i joves en risc d’exclusió social.

La venda de roses per Sant Jordi és una de les maneres que tenim de recollir aquells diners. Cada cop són més les escoles i empreses que s’uneixen a la campanya i per tant, aquell dia passa a ser un dels més importants de l’any. Ara bé, no és l’única manera que tenim de recollir diners. Una via molt important de recollida són les donatius que fan les mateixes famílies que porten els seus fills i filles a colònies.

D’una manera o altra, els monitors i monitores, que realitzen la seva tasca tot l’any de manera voluntària, fan tot el que està a les seves mans per tal que ningú es quedi sense colònies aquest estiu, perquè creuen en unes colònies inclusives on tothom és benvingut. Unes colònies on s’aposta per l’educació integral de la persona, entesa com un ajut per créixer en totes les dimensions, i un procés permanent de desenvolupament progressiu i harmoniós dels infants, tot ajudant-los a ser persones lliures i madures.

Ens vols donar un cop de mà per fer-ho possible? Posa’t en contacte amb nosaltres de cara l’any que ve i et portarem les roses de Sant Jordi on ens diguis! Per descomptat, esperem amb ganes la teva visita per la parada que tenim al costat de la parada de metro de Sant Antoni.

Lleure Jordi Turull

2018-04-25T17:39:51+00:00