Pesah, Carta de Pasqua de l’Equip de Govern de l’Escola Pia

Pàgina inicial/Papers, Pastoral, lleure i voluntariat/Pesah, Carta de Pasqua de l’Equip de Govern de l’Escola Pia

Carta de Pasqua a tots els qui fem Escola Pia

Pesah, la festa de la llibertat.

Pel poble jueu la Pesah són vuit dies per commemorar i celebrar la fugida de l’esclavitud ara fa uns 3500 anys, quan Déu va passar per cada casa i va posar en el cor de cada esclau el desig de la llibertat i quan, després de quaranta anys de camí, els va fer entrar a la terra promesa. Aquest va ser el resultat del pas (Pesah) de Déu per la vida del poble d’Israel.

Quan Josep Calassanç va fundar l’Escola Pia mogut pel pas de Déu en la seva vida en la persona dels nens de carrer del barri del Trastévere (la Mina de Roma), va començar tot un camí del qual nosaltres som hereus. L’objectiu de Calassanç no era que els nens aprenguessin a llegir o a escriure, no. Això eren els mitjans a emprar. El seu objectiu darrer era la transformació del món a través de l’educació dels petits, des de la més tendra infància.

És Pasqua, i per a tots els qui formem part de l’Escola Pia, és temps d’il·lusió per la feina ben feta.
Es Pasqua, temps d’esperança perquè el nostre treball donarà fruit en els infants i joves que eduquem, quan aquests esdevinguin dones i homes.
És Pasqua quan ens sabem comunicadors de vida, perquè mantenim viu el rumor de resurrecció que unes dones va fer córrer quan es retrobaren amb Jesús de Natzaret.
És Pasqua perquè la nostra fe no se sustenta en discursos ni en paraules, sinó en els maldecaps de cada dia.
És Pasqua quan ens obrim a la vida, quan fem comunitat amb els companys i companyes, quan ens donem i rebem dels altres allò que cadascú pot aportar.
És Pasqua quan fem el pas que ens complicarà el dia, però que allibera i ens allibera.

Que tingueu una bona Pasqua en companyia dels vostres, i que aquests dies de celebració i descans, ens renovin les forces per continuar construint el món nou que Jesús va encetar per a nosaltres.

L’Equip de Govern de l’Escola Pia de Catalunya

2018-04-12T11:04:50+00:00