Equip de Govern

Pàgina inicial/Papers/Equip de Govern

Com molts deveu saber, de tant en tant l’Equip de Govern fa la seva reunió de dimarts en una de les nostres entitats. No té altre objectiu que fer-s’hi proper. Habitualment arribem a la parròquia, fundació, escola o l’entitat que sigui i fem la nostra reunió setmanal, i en acabat anem a dinar amb l’Equip directiu i coordinador de la institució.

Aquest mes de maig vam fer la trobada a l’Escola Pia de Moià. No direm que anar a Moià impressioni, però sí que fa una mica de respecte barrejat amb il·lusió, per allò de d’estar a la primera presència escolàpia a Catalunya, a la casa pairal, i a l’escola més antiga del nostre país, que acaba de cloure el seu 336 curs. Aquestes, no són paraules menors si li apliquem allò de “pels fets els coneixereu”.

En el dinar amb la comunitat i l’equip directiu de Moià, algú va preguntar com explicaven que una vila d’uns 6000 habitants, històricament vinculada a l’agricultura i la ramaderia, situada al centre de Catalunya i relativament apartada de les grans ciutats, tingués una universitat d’estiu, un festival d’òpera com el Francesc Viñas, una revista històrica semestral de la qualitat de Modilianum, ballades de sardanes i de bastoners i cantades d’havaneres estiuenques o els armats de Setmana Santa, entre molts d’altres.

La resposta espontània donada per un membre de l’equip directiu de Moià, va arrencar un aplaudiment ben sonor. Senzillament perquè ja fa segles que hi ha  l’Escola Pia.

Amb humilitat però plens d’orgull: és ben cert.

La presència de les entitats escolàpies no només generen el tresor de l’educació dels infants, joves o usuaris, també esdevenen directament o indirectament generadors de béns econòmics, polítics, socials, culturals… i també d’aquests ens n’hem de fer càrrec des de les Taules de Presència i les entitats. Educar és transformar la vida dels infants i joves i del seu entorn.

2018-07-04T10:40:12+00:00