Notícies‎ > ‎

Darrera conferència del cicle "L’Escola Pia de Sant Antoni, 200 anys fent ciutat i país"

11 de nov. 2015, 3:08 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 11 de nov. 2015, 3:33 ]

El cicle de conferències  “L’Escola Pia de Sant Antoni, 200 anys fent ciutat i país”, finalitza aquest dimecres a les 19h amb la
xerrada "La Residencia Universitària de Sant Antoni i el Primer Congres de Cultura Catalana" a càrrec de Josep Lluís Martín Berbois, Doctor en Història de la UAB. L'Institut d'Estudis Catalans acull l'acte, com ha fet amb tot aquest cicle, i presidirà la taula el president de la Societat Catalana de Pedagogia, Josep González-Agàpito i el provincial de l'Escola Pia de Catalunya, Eduard Pini.

La Residencia de Sant Antoni, que aquells anys tenia com a directors l’Octavi Fullat i en Fèlix Martí, i per la qual hi passà un temps com a subdirector en Lluís Xirinachs, portava a terme una intensa tasca de formació complementària per a estudiants universitaris. També hi havia un compromís ferm, tot i les dificultats, amb la cultura i la llengua del país. No estranya, doncs, aquesta col·laboració amb el Congrés de Cultura Catalana en aquell moment.

Com a les conferències precedents hi assistirà un ex-alumne il·lustre i en aquesta ocasió es compta amb la participació del conseller d'Economia i Coneixement en funcions, Andreu Mas-Colell.