Notícies‎ > ‎

Convocatòria per la Cercavila de SOM ESCOLA (14 de juny)

3 de juny 2014, 3:35 publicada per Àngels Doñate
El dia 14 de juny la comunitat educativa del nostre país celebra una cercavila per defensar el model d’escola catalana. Alumnat, famílies i educadors estan convocats per SOM ESCOLA a la mobilització davant la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que pot imposar una quota lingüística del 25 % en castellà a les nostres
aules si un sol alumne ho demana. Aquesta serà “una mobilització de país per reafirmar amb fermesa que una majoria social de catalans defensa el model vigent d’immersió lingüística i d’escola catalana, així com mostrar el màxim suport a la comunitat educativa”. Un model que recull la sensibilitat majoritària de la població del nostre país, expressada en el Parlament.

L’Escola Pia de Catalunya, que forma part de SOM ESCOLA, hi serà present com a institució.

En el Caràcter Propi, document troncal de la nostra institució, optem per l'ensenyament en llengua catalana, perquè estem arrelats al país i al seu servei i és una eina de cohesió social i garanteix l’aprenentatge de les duesllengües. Decisions com la del TSJC contravenen aquest caràcter propi i el nostre projecte educatiu, formalment acceptat per la nostra comunitat educativa.

Convidem totes les persones que formen part de l’Escola Pia de Catalunya a participar d’aquesta trobada de caràcter festiu i reivindicatiu, una forma positiva de construir i defensar el país que volem.

L’escola és una aposta de tots i totes. Una aposta de futur