Notícies‎ > ‎

Bon dia del patró dels mestres, Josep de Calassanç

27 de nov. 2015, 1:04 publicada per Comunicacio Escola Pia

Avui és el dia dels mestres i del seu patró, el fundador de l’Escola Pia, Sant Josep de Calassanç. Des de l'Escola Pia de Catalunya volem felicitar a totes les educadores i educadors del nostre país i reconèixer la seva tasca que dia a dia fa possible un món millor. Els vint centres de la nostra institució ho celebren amb tot un seguit d’activitats que, enguany, té com un dels seus principals atractius la inauguració oficial del nou edifici de l’Escola Pia de Caldes o la Caminada per la Pau de Moià, que enguany fa la seva 25ª edició amb el lema “Seguim caminant per arribar ben lluny!”. L’objectiu de la Caminada, on participen més de 500 nens i nenes,  és ajudar els alumnes a ser conscients de les dificultats que passen totes aquelles persones que es veuen obligades a marxar del seu lloc d’origen per conflictes, fam o desastres naturals, centrant-nos en la situació que viuen actualment els milers de refugiats que intenten arribar a Europa.

L’esforç i la feina pedagògica i de lleure que avui es pot viure a totes les nostres escoles ha comptat amb el recolzament de l’Àrea de Pastoral i inclou material diversos per treballar que van des de contes a mots encreuats o un vídeo de Macaco.

Però trobem una mica de tot.  Per exemple a Calella han muntat una autèntica marató de tallers pels seus alumnes que van des de la cuina mexicana, salsa, zumba, videojocs, teatre o globoflexia.  A Sitges fan sortides al Parc de Terramar i fan una gimcana al Passeig . A Sarrià el provincial d’Escola Pia Catalunya fa una xerrada sobre la institució, però també han muntat unes olimpíades, igual que a Igualada. A Terrassa  aprofiten per que els més petits es trobin amb els seu “company gran” i facin activitats, mentre que a Balaguer tota l’escola farà una caminada fins a l’ermita de les Franqueses.  El que no falta enlloc és una bona xocolatada de fi de festa.