Notícies‎ > ‎

"Amb les TIC l'aula trenca les seves parets"

11 de febr. 2016, 1:30 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 11 de febr. 2016, 2:51 ]

“L’aula trenca les seves parets, no és un espai només dintre de l’escola. L’espai d’aprenentage s’obre a la realitat de cada alumne”. Ho diu Manel Trenchs, professor d’Història de l’Art de l’Escola Pia de Mataró que des de fa 4 anys centra la seva docència amb el mètode conegut com a “Flippedclassroom” o classes capgirades. En aquesta entrevista al portal EducaTIC explica com és aquest mètode i les eines tecnològiques que fa servir. Els alumnes, amb diferents suports, veuen a casa continguts que després treballen a l'aula. “És una experiència molt positiva pels alumnes, que aprenen a utilitzar correctament aquestes noves eines o descobreixen uns usos pedagògics de les #xarxes socials que no sospitaven.”

Trenchs fa servir eines i aplicacions com l'EdPuzzle, el Remind (whatsapp educatiu) o el Google Classroom, però també i de forma no obligatòria xarxes com Twitter, Pinterest o Instagram. “És una experiència molt positiva pels alumnes, que aprenen a utilitzar correctament aquestes noves eines o descobreixen uns usos pedagògics de les xarxes socials que no sospitaven.” Trenchs també destaca com amb les TIC “l’alumne té el seu propi ritme d’aprenentatge”.