Notícies‎ > ‎

Alumnes de l'EP Olot, Sant Antoni i l'EP Sarrià van representar Catalunya a la trobada CONFINT

8 de febr. 2012, 5:24 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 7 de març 2012, 6:50 ]

Els dies 26 i 27 de gener es va celebrar la Conferència Internacional de joves Tinguem Cura del Planeta (CONFINT), a Vitòria, on van participar alumnes de tot l’estat espanyol. D'entre els participants catalans, destaquen tres alumnes de l'Escola Pia i una professora: Sergi Matabosch Reixach, Olot, Carla Arias, Sant Antoni, i Xavi Coderch Méndez de l’Escola Pia Sarrià, i Marta Martí, coordinadora de mediambient també de Sarrià.

Delegats i delegades de cinc comunitats autònomes (Catalunya, Canàries, Galícia, Madrid i País Basc) van exposar a Vitòria-Gasteiz les seves experiències i van compartir les responsabilitats de la Carta Internacional de Responsabilitats, acordada a la Conferència Internacional de Brasil al 2010. També van reflexionar sobre les múltiples relacions que es donen  entre el centre escolar i el territori i van preparar una sèrie de comunicacions per donar a conèixer les seves conclusions.

La trobada estava emmarcada en la conferència internacional Els Joves Tenim Cura del Planeta, que va iniciar el Brasil amb la invitació dels Ministeris de Medi Ambient i Educació d’altres països perquè també oferissin als joves un espai educatiu i d’acció ambiental diferent. Més de 60 països van realitzar conferències escolars, regionals i estatals, fins arribar a la Conferència Internacional, el juny del 2010 a Brasil. Allà es van trobar uns 300 joves d’arreu del món per redactar la Carta Internacional de Responsabilitats, que ha estat el document de referència d’aquest procés.

Va ser tal l’èxit i la repercussió de la Conferència Internacional, que es va generar la necessitat de continuar oferint aquests espais d’investigació, reflexió, intercanvi i d’acció als joves. Durant aquest curs, s’han realitzat més de 250 conferències escolars a tot l’Estat, en les quals han participat uns 20.000 joves, dels quals 101 delegats es van trobar a Vitòria-Gasteiz. El següent pas serà la Conferència Europa, que es celebrarà a Brussel·les a mitjans de maig. Per això els joves, sota la premissa metodològica “jove escull a jove”, van seleccionar als delegats i delegades que els representaran en aquesta trobada.

Tots els  joves participants han definit aquesta experiència com a única, una oportunitat de participar en un projecte d’abast mundial, en destaquen les amistats que han fet durant la trobada a Vitòria, la motivació i les ganes d’actuar en l’àmbit local i de fer arribar la seva veu molt lluny. Amb el lema sorgit a la conferència estatal:"Jóvenes unidos actuando hacia un futuro sostenible"

Es va elaborar un breu document amb  les inquietuds, experiències i demandes dels joves per poder presentar a les autoritats locals, autonòmiques, centrals i europees.

Després de la conferència de Vitòria tenim el compromís de comunicar l’experiència de la participació i els resultats a la CONFINT Estatal als nostres centres. El delegat/da que ha assistit a la Conferència Estatal ha de compartir l’experiència amb els delegats/des del seu centres que van participar a la Conferència Catalana i altres delegats o membres del comitè ambiental per acordar, conjuntament, com poden fer arribar als companys i a la resta de la Comunitat Educativa la participació l’Escola  en el procés de la CONFINT. També ha de donar continuïtat al treball iniciat al centre amb les accions  proposades en el projectes mediambientals de l’Agenda21 Escolar.