Notícies‎ > ‎

Alumnes de l'EPC i els seus professors, a la II Conferència Catalana 'Els joves tenim cura del planeta'

22 de nov. 2011, 5:09 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 22 de nov. 2011, 5:10 ]
Alumnes d'Igualada, Mataró, Olot, Sant Antoni i Sarrià van participar en aquesta trobada, que va aplegar 160 assistents de 41 centres de Secundària de tot Catalunya. La trobada forma part de tot un procés internacional amb motiu de la commemoració dels 20 anys de la cimera sobre el medi ambient de Rio de Janeiro. En aquesta cimera, es van iniciar les Agendes 21, que posteriorment van donar lloc als ministeris i conselleries de medi ambient dels diferents governs, Agendes 21 locals, escolars i aquestes darreres a les xarxes d'escoles verdes.

L’objectiu d’aquesta Conferència celebrada a Barcelona va ser crear un espai de debat on posar en comú les actuacions que ja s’estan realitzant des dels centres i intercanviar els nous reptes relacionats amb la Carta Internacional, el full de ruta dels joves compromesos a construir un món més sostenible. Així mateix, es va prioritzar noves accions  i presentar els resultats a les autoritats locals i autonòmiques.

Els joves també van escollir els delegats catalans que els representaran a les conferències següents (l’estatal i les internacionals) ja que aquesta trobada organitzada pel Departament de Territori i Sostenibilitat a través de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) està emmarcat en la conferència internacional, un procés de participació global impulsat pel Govern brasiler que convida joves de tot el món a reflexionar i actuar per millorar el planeta.

Durant els anys 2009 i 2010, 52 països van participar en aquest procés, que va concloure el juny del 2010 a la Conferència Internacional del Brasil on més de 400 joves es van trobar per redactar conjuntament la Carta Internacional de Responsabilitats "Tinguem Cura del Planeta". A l’Estat espanyol 57 escoles d’Aragó, Galícia, el País Basc i Catalunya van participar en diferents trobades, i una delegació de 8 joves els van representar anant al Brasil.