Notícies‎ > ‎

Alumnes de Batxillerat de l’Escola Pia parlen sobre la construcció de la pau amb l’activista Chema Caballero

6 d’oct. 2014, 3:30 publicada per Àngels Doñate
La xerrada i debat tindran lloc el dia 7 d’octubre a l’escola.
Caballero, ex missioner, ha treballat amb els nens soldats de Sierra Leone durant més de 15 anys. L’ensenyament de la història pot ser una bona eina de formació ciutadana. Per això, educadors i alumnes de l’Escola Pia de Granollers participen en el projecte Ciutats constructores de pau, del qual la seva ciutat n’és impulsora.

Entre l’1 i l’11 d’octubre, sis activistes per la pau visitaran diferents municipis de Barcelona per a conscienciar la ciutadania sobre la importància de la lluita per a la construcció de la pau i dels drets humans.

Chema Caballero arriba el 1992 a Sierra Leone, on realitza treballs de promoció de Justícia i Pau i Drets Humans. El 1999, assumeix la direcció del programa de rehabilitació de menors soldats dels Missioners Xaverians a Sierra Leone, on va obrir el centre Saint Michel a Lakka, que romandrà obert fins l’abril de 2002. L’any 2003, va iniciar un nou projecte a la selva del Tonko Limba, la zona més subdesenvolupada de Sierra Leone. El projecte titulat “Educació com a motor del desenvolupament” engloba diversos àmbits de l’Educació, Sanitat i Agricultura. Actualment, des del 2010, es troba a Europa on es dedica a realitzar treballs de sensibilització, assessorament d’ONG i també imparteix classes en diferents màsters.