Notícies‎ > ‎

Alumnes de 4t d'ESO, de proves d'avaluació de competències

14 de febr. 2013, 4:23 publicada per Àngels Doñate
Més de 60.000 alumnes de tot Catalunya s'enfronten avui a les proves d'avaluació de competències bàsiques. Les proves es faran a 1.016 centres d'arreu del país tant de titularitat pública, concertada com privada. 
Les famílies rebran els resultats abans de Setmana Santa, i l'informe dels centres mostrarà els resultats de l'actual edició i de l'any passat per poder comparar

Més de 60.000 alumnes de 4t d'ESO de tot Catalunya realitzaran aquest dijous i divendres les proves d'avaluació que han de valorar les competències bàsiques dels estudiants en llengua catalana, llengua castellana, primera llengua estrangera i matemàtiques. Les proves es faran a 1.016 centres educatius d'arreu del país, tant de titularitat pública, concertada com privada. Un total de 2.334 aplicadors i 1.213 correctors vetllaran pel funcionament correcte del procés. Les famílies rebran els resultats a partir del 18 de març, abans de Setmana Santa, i com a novetat, l'informe dels centres mostrarà els resultats de l'actual edició i de l'any passat per poder fer la comparació.

Així doncs, 64.368 alumnes de 4t d'ESO s'enfronten aquest dijous a la primera jornada de proves d'avaluació de competències bàsiques al final de l'etapa obligatòria. D'aquests, la major part, 12.436, formen part del Consorci d'Educació de Barcelona, 6.612 són del Baix Llobregat, 4.668 de la Catalunya Central, 6.837 de Girona, 3.443 són de Lleida, 5.306 de Tarragona, 1.585 de les Terres de l'Ebre, 8.497 del Vallès Occidental, i 7.599 del Vallès Oriental i Maresme.
Aquest dijous, els estudiants hauran de respondre a les preguntes de llengua catalana, matemàtiques i aranès (prova que faran els 68 alumnes de la Vall d'Aran), mentre que divendres, serà el torn dels exàmens de castellà i llengua estrangera. Són proves per comprovar l'assoliment dels objectius de final d'etapa, però no marquen la superació o no de l'etapa, ja que només formen part del conjunt d'informacions i proves que el professorat de cada centre disposa per valorar l'informe acadèmic del seu alumnat.


És la segona vegada consecutiva que es realitza aquestes proves, dissenyades i aplicades pel Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. S'han organitzat 60 comissions que en faran la gestió i la correcció. 2.334 aplicadors, i 1.213 correctors s'encarregaran de vetllar pel funcionament correcte del procés.

En les proves de català, castellà i aranès els alumnes hauran d'enfrontar-se a dos textos de comprensió oral, dos de comprensió escrita i dues redaccions breus. En aquestes matèries s'avaluarà si l'alumnat comprèn el que llegeix, si s'expressa amb claredat, el vocabulari que s'usa o l'adequació i coherència en la redacció. La prova de llengua estrangera també inclou dos textos de comprensió oral, dos de comprensió escrita i dues redaccions breus. La interpretació de la informació, l'ús del llenguatge o la correcció lingüística són els aspectes que es tindran en compte en aquesta prova.
En matemàtiques, s'hi inclouran exercicis de numeració i càlcul, de relacions i canvi, d'espai forma i mesura i d'estadística i atzar. L'objectiu és que els estudiants puguin resoldre problemes semblants als que poden trobar durant el dia a dia i valorar-ne la reflexió o el raonament matemàtic.

Els centres i les famílies rebran els resultats a partir del 18 de març i abans de Setmana Santa. Com a novetat, l'informe dels centres mostrarà també
Comments