Notícies‎ > ‎

Alumnat d’Olot, Sabadell, Igualada i Balaguer, guardonats als XX Premis a la Creativitat

29 de maig 2015, 4:33 publicada per Comunicació Escola Pia   [ actualitzat el 3 de juny 2015, 1:28 ]
L’Escola Pia de Catalunya ha atorgat aquest dimarts 26 de maig de 2015 els XXns Premis de la Creativitat de la Fundació Joan Profitós que pretén reconèixer els millors treballs de cada escola en les modalitats de poesia, prosa i recerca històrica.

Emmarcats dins la gala de lliurament dels premis de la Festa de les Arts, els Premis a la Creativitat han premiat enguany peces escrites d’alumnat de l’Escola Pia d’Olot, de l’Escola Pia Sabadell, de l’Escola Pia Igualada i de l’Escola Pia Balaguer.

Els guardonats 2015 han estat:

POESIA

- Categoria 5è i 6è de primària: Laia Claveguera, 6è de primària de l’Escola Pia Olot, per l’obra El meu amic.

- Categoria 1r i 2n d’ESO: Roger Planella, 2n d’ESO de l’Escola Pia Olot, per l’obra Mentrestant, passejo.

- Categoria 3r i 4rt d’ESO: Sandra Llovera, 4rt d’ESO de l’Escola Pia Olot, per l’obra L’abús de la dona.

- Categoria Batxillerat o Cicles Formatius: Anna Soler, 1r de Batxillerat de l’Escola Pia Sabadell, per l’obra Inframón.

PROSA

- Categoria 5è i 6è de primària: Rut Bellmunt, 5è de primària de l’Escola Pia Balaguer, per l’obra La padrina Asunción.

- Categoria 1r i 2n d’ESO: Arnau Bassols, 2n d’ESO de l’Escola Pia Olot, per l’obra La màgia de les papallones.

- Categoria 3r i 4rt d’ESO: Jaume Cañizares, 3r d’ESO de l’Escola Pia Sabadell, per l’obra L’últim recanvi.

- Categoria Batxillerat o Cicles Formatius: Miquel Cuesta, 1r de Batxillerat de l’Escola Pia Sabadell, per l’obra De veritat és humà.

RECERCA HISTÒRICA

- Categoria Batxillerat: Clàudia Estruch, 2n de Batxillerat de l’Escola Pia Igualada, pel treball Un retall de memòria històrica contemporània. L’alcalde Francesc Micheli i Jové.

Si voleu gaudir dels treballs guanyadors, llegiu aquest enllaç Festa de les Arts-premis literaris

Premis a la Creativitat

Totes les escoles convoquen, al voltant de Sant Jordi, certàmens  literaris o artístics amb la finalitat de fomentar la creativitat, la sensibilitat artística, la bellesa poètica, l’originalitat en l’expressió, la capacitat de reflexió, d’investigació i de crítica de l’alumnat.

La Fundació Cultural Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia, vol promoure aquesta tasca de les escoles i convoca un Premi de Premis per al conjunt de l’Escola Pia de Catalunya per reconèixer els millors treballs de tots els que ja han estat premiats a les escoles.