Notícies‎ > ‎

400+250: l'any Jubilar des de l'Arxiu de l'Escola Pia

15 de des. 2016, 7:35 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 15 de des. 2016, 7:36 ]

“Canonitzar un sacerdot que s’havia consagrat del tot i en exclusiva a l’educació dels infants volia dir que l’Església reconeixeria i confirmaria que aquesta dedicació podia portar a la santedat i que educar els infants era una acció bona i lloable, una obra de misericòrdia.”

Aquest és un fragment de l’escrit que el responsable de l’Arxiu de l’Escola Pia de Catalunya, Joan Florensa, acaba de publicar a La Plega, la seva publicació periòdica.  En ell dona els detalls del procés de beatificació, fa ara 250 anys, i com es va celebrar una vegada aconseguida. Del mateix autor us recomanem també aquest interessant text que contextualitza àmpliament la celebració dels 400 anys de l’Orde.

El papa Francesc ha proclamat l’Any Jubilar Calassanci que ha començat el dia 27 de novembre i des de tota la institució s’estan organitzant diferents actes de commemoració d’entre els quals el dia fort serà el 25 de març.