Notícies‎ > ‎

2 alumnes de Nostra Senyora fan possible entrar virtualment en un vaixell de la Barcelona World Race

13 de febr. 2017, 2:15 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 13 de febr. 2017, 2:16 ]

Els alumnes Samuel Colominas i Dídac Àvila, de l'Escola Pia Nostra Senyora, han ideat un projecte en 3D que permet "entrar" en un vaixell de vela oceànica com els que fan la Barcelona World Race. En concret mostra l'interior d'un Imoca 60 amb una aplicació que podrà integrar-se en el The Game Educatiu que es desenvoluparà per la Barcelona World Race 2018.

Tal com expliquen a la Fundació Navegació Oceànica Barcelona "Ens va motivar conèixer en persona la navegació en un Imoca en la FNOB i també després seguir a Dídac Costa en la Vendée Globe", comenta Dídac Àvila, "vam voler fer un projecte que fes arribar a tothom aquesta motivació i relacionar-ho amb el joc de la Barcelona World Race per fer-ho interactiu". El seu company Samuel Colominas explica l'objectiu general del projecte: "Poder ensenyar què és un Imoca 60, cadascuna de les seves parts i les seves funcions, i fer-ho d'una forma interactiva en 3D que sigui clara i explicativa per a tothom. La FNOB ens està ajudant molt amb tot tipus d'informació i consells".

Per a Aina Surroca, docent i tutora del projecte, "és magnífic tenir la possibilitat que ofereix Port Innova de posar en pràctica d'una forma relaxada el coneixement teòric. Poder sortir de la ideació abstracta i entrar al món dels reptes empresarials és un estímul per l'emprenedoria i una font de motivació".

Infografia: El Periódico de Catalunya