Notícies


Jornada amb professors al Camí de Calassanç

21 de febr. 2017, 2:00 publicada per Comunicacio Escola Pia

15 docents i personal de l’Escola Pia de Catalunya han fet fa pocs dies una jornada per conèixer el Camí de Calassanç, un projecte historiogràfic i d’oci que comença a consolidar-se. Guiats pels escolapis Aniol Noguera i Andreu Trilla, que havien preparat el programa a partir de les exploracions que ja s'havien fet anteriorment, es van trobar a Claverol, la casa que la institució té en aquest punt de la història calassància. Des d’allà vam fer el recorregut Claverol - Salàs.  

Com comenta Aniol Noguera “constantment vam parlar de Calassanç, d'història i d'actualitat, i vam visitar el centre d'informació de Tremp”.  Tot plegat “una bona experiència. És la tercera vegada que organitzem una activitat del camí i ens serveix per anar enfocant les coses i millorar el projecte. M'emporto moltes idees!!!!!” rebla Noguera.

Un estudiant de PFI de Salt participa a un concurs estatal de pastisseria

20 de febr. 2017, 1:38 publicada per Comunicacio Escola Pia

Amara Fofana, alumne del PFI de l’Escola Pia de Salt, participa demà dimarts en un concurs estatal d'estudiants de pastisseria. L'Amara, nascut a la vila i fill d'immigrants gambians , no va obtenir el certificat d'ESO perquè els pares van enviar-lo a Gàmbia a estudiar l'Alcorà durant tres anys. En aquesta noticia al El Punt-Avui teniu tots els detalls. 


De vocació, pastisser

 Amara Fofana va fer pastisseria a l'escola Pia de Salt i ara n'estudia a la d'hostaleria de Girona

 Superant entrebancs personals, representarà l'escola en un concurs estatal

JORDI NADAL - SALT

L'educació és un dret, però no tothom té les mateixes oportunitats ni tots les saben aprofitar. Un cas d'aprofitament, talent i dedicació el trobem en Amara Fofana, un saltenc de dinou anys que participarà, dimarts, en un concurs estatal d'estudiants de pastisseria. L'Amara, nascut a Salt, és fill d'immigrants gambians i membre d'una família molt nombrosa. No va obtenir el certificat d'ESO perquè els pares van enviar-lo a Gàmbia a estudiar l'Alcorà durant tres anys. Segons ha explicat el coordinador del programa de formació i inserció (PFI) de l'escola Pia de Salt, Oriol Ramon, centre on l'Amara va iniciar el seu retorn als canals formatius, és una pràctica molt habitual en algunes cultures, el que crea dèficits formatius que, sovint, es compliquen amb situacions socioeconòmiques familiars complicades. A Salt, hi afegeix l'alcalde del municipi, Jordi Viñas, per desgràcia hi ha molts casos. Viñas, però, destaca la tasca que es fa en aquest centre educatiu i en d'altres a Salt, on s'afronten aquestes situacions complexes i, tot i això, en alguns casos, s'obtenen resultats “espectaculars”.

Quan el jove Fofana va tornar a Catalunya, va anar a l'escola Pia i els va dir que li agradaria ser pastisser. Al centre van veure de seguida que tenia bones aptituds, tot i algunes barreres culturals, com ara el deshonor que li semblava rentar plats, per exemple, tret cultural heretat dels seus grans. Les ganes de progressar, però, l'han ajudat a superar aquestes traves. Les 180 hores de pràctiques que havia de fer van ser amb Abraham Balaguer, actualment pastisser a El Celler de Can Roca. Balaguer ho va dir ben clar als tutors acadèmics de l'Amara: “Aquest nano, si supera aquestes coses culturals, té fusta.”

Però va acabar el curs i els PFI duren un any. Ell volia continuar estudiant pastisseria però no tenia diners per fer-ho a l'escola d'hostaleria de Girona. A més, a casa l'induïen a deixar d'estudiar i posar-se a treballar. Arran d'aquestes dificultats, l'Amara va passar un mal moment i es va desinflar. Però els seu desig de ser pastisser i l'ajuda de l'escola Pia van poder més. Una fundació vinculada a l'escola i també l'ajut d'uns particulars van permetre resoldre la qüestió econòmica i comprar els llibres, el maletí dels ganivets i altre material. Pel que fa a la família, es va parlar amb el pare, per fer-li entendre que el seu fill tenia talent i que, ben format, tindrà moltes més oportunitats en aquesta vida.

L'escola Pia li ha continuat fent seguiment acadèmic i personal els dos anys que fa que és a l'escola d'hostaleria. Li han fet reforç per a les assignatures més teòriques, per exemple, o l'han acompanyat en la gestió de la beca que li paga els estudis, i ha rebut el suport i consell dels seus antics professors quan li ha calgut. És, de fet, un suport que posen a mans dels joves que cursen estudis al centre de formació professional, en què actualment hi ha 51 alumnes.

És, però, gràcies fonamentalment al seu talent i esforç que l'Amara ha pogut obtenir el que ara té. Sense esforç, ho sap, no hauria tingut l'oportunitat. I amb aquest ànim va al concurs estatal d'estudiants de pastisseria de la fira Intersicop, de Fira de Madrid. Serà dimarts que concursarà amb 24 joves talents més. Han de fer croissants, massa de lionesa i dos pastissos iguals de xocolata amb tres components a triar. Els seus pastissos seran amb una mousse de xocolata, llet i cafè amb l'interior de brownie i fruita de la passió. Fa un mes i mig que hi treballa —el que dèiem, constant—, repetint la recepta, buscant-hi el to just i compartint-la amb els companys i professors. Ell mateix diu que els ha agradat. Diu que va al concurs a disfrutar, però que vol aprofitar l'oportunitat que li ofereix, tal com ha fet sempre. És un bon principi. Dimarts, el jurat decidirà.


Refugiats: "Esperar i desesperar"

17 de febr. 2017, 1:31 publicada per Comunicacio Escola Pia

La Sara Camps, mestra de l’Escola Pia de Sitges i responsable de Pastoral, Lleure i Voluntariat de l’Escola Pia de Catalunya, ha passat tres setmanes als camps de refugiats de Grècia. Hi anava amb un propòsit: fer contactes per poder establir ponts que ens portin als educadors a treballar voluntàriament en projectes en aquell racó d’Europa. Torna amb la feina feta i una motxilla plena de noms propis amb accent sirià, paquistanès o afganès. Sara, què és per a tu un refugiat ara, que tornes de passar dues setmanes als camps de Grècia?

Una persona que ha hagut de deixar casa seva, quan preferia quedar-s’hi, i ho ha fet amb l’esperança de donar una vida millor als néts, fills… i ara es troba instal·lat en la desesperança. La seva vida s’ha convertit en esperar. Quina contradicció! Esperar i desesperar. Quin futur li queda? No té res propi. Fins i tot han perdut el control sobre la seva vida: algú decidirà què ets i on. Aquesta paraula, refugiat, deu estar formada de molts noms propis per a tu… Ja no són estadístiques, no són cues a la frontera. Són persones concretes.

Ens en comparteixes algunes? La Sahida, té dos anys,….

Podeu accedir a l’entrevista sencera a acciosocial.escolapia.cat/ 

L'Escola Pia amb la manifestació "#Volemacollir"

15 de febr. 2017, 3:03 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 15 de febr. 2017, 3:03 ]

Aquest dissabte 18 de febrer, a les 16 hores, CASA NOSTRA CASA VOSTRA convoca una manifestació per l'acollida de persones refugiades i migrants.

Davant la situació que totes aquestes persones viuen a les portes d'Europa, a l'espera d'un paper que no arriba, creiem que tenim la responsabilitat de fer sentir la nostra veu per tal que administracions i governs sapiguen que nosaltres sí, VOLEM ACOLLIR.

Com a Escola Pia, institució signant del manifest per l'acollida, us animem a participar d'aquesta iniciativa!

Servei Solidari i l'Escola Pia de Mataró consoliden el programa Sesame

15 de febr. 2017, 1:59 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 15 de febr. 2017, 1:59 ]


El programa Sesame, una aliança estratègica de Servei Solidari amb 6 organitzacions de 6 països per abordar problemes com l’abandonament escolar o la desocupació juvenil a través de la difusió i l’impuls de l’emprenedoria social entre l’estudiantat universitari i d'FP, ha consolidat una forta sinergia amb  l'Escola Pia de Mataró. Hi ha un nou professor de la prova pilot que ja és a punt de començar. Amb tot, la mentoria, la base del programa, sembla ser un èxit en totes les parelles ja formades. I és que mitjançant la mentoria i la formació específica, es potencien capacitats i habilitats que promoguin la innovació i el canvi social entre el jovent europeu.

D'altra banda els companys de Sesame comencen a iniciar els preparatius pel pròxim viatge a Lituània. A més, es posen sobre la taula les possibilitats d'organització del pròxim Multiplier Event

La Fundació Benallar ha iniciat l'acollida de refugiats

14 de febr. 2017, 6:18 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 14 de febr. 2017, 6:26 ]

Els Odintsov, família de refugiats ucraïnesos, han rebut l’acollida de la Fundació Benallar (de l'Escola Pia de Catalunya) dins del programa Nausica de l'Ajuntament de Barcelona. Aquest matrimoni va arribar fa pocs mesos a Barcelona amb el seu fill. Va accedir als serveis d’acollida del consistori barceloní, que disposa d’un conveni d’accés a la xarxa de pisos d’atenció de Benallar. 

Des d’aquesta fundació, a més de l’habitatge, s’ha facilitat a aquesta família recursos formatius i, també, de ciutadania per fer més fàcil la seva integració. En aquesta noticia de TV3 es pot veure com s’ha fet aquest procés, que també han explicat el diari La Vanguardia.

'El fet religiós en la Catalunya del futur'

14 de febr. 2017, 2:41 publicada per Comunicacio Escola Pia

Entitats religioses de tota Catalunya volen millorar la defensa de la llibertat religiosa i la cooperació de les administracions publiques amb aquestes institucions en el futur. Per això han redactat un document, 'El fet religiós en la Catalunya del futur', on es formula el marc en el que s’hauria de basar la relació entre l’Estat i religions en qualsevol context de reforma o canvi constitucional. O fins i tot d’un nou Estat.

La presentació es farà el proper 21 de febrer al Parlament. La presidenta, Carme Forcadell, rebrà els promotors, que li lliuraran oficialment el document. Posteriorment es farà a la mateixa cambra un acte públic on,  a més de responsables del  govern català, hi haurà representants d’algunes de les confessions que donen suport a la iniciativa: budistes, catòlics, evangèlics, mormons, musulmans i ortodoxos. Per part de l’Escola Pia de Catalunya hi assistiran el Provincial, Eduard Pini, el secretari general de les Institucions Educatives, Antoni Burgaya, i la responsable de Pastoral, Sara Camps.

A l’acte poden participar també  els ciutadans que ho desitgin. Només cal la confirmació prèvia per accedir al Parlament al mail acte21febrer17@gmail.com o al telèfon 93 363 03 64 (de 10:30 a 14:30 h), abans del dia 16 de febrer.

2 alumnes de Nostra Senyora fan possible entrar virtualment en un vaixell de la Barcelona World Race

13 de febr. 2017, 2:15 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 13 de febr. 2017, 2:16 ]

Els alumnes Samuel Colominas i Dídac Àvila, de l'Escola Pia Nostra Senyora, han ideat un projecte en 3D que permet "entrar" en un vaixell de vela oceànica com els que fan la Barcelona World Race. En concret mostra l'interior d'un Imoca 60 amb una aplicació que podrà integrar-se en el The Game Educatiu que es desenvoluparà per la Barcelona World Race 2018.

Tal com expliquen a la Fundació Navegació Oceànica Barcelona "Ens va motivar conèixer en persona la navegació en un Imoca en la FNOB i també després seguir a Dídac Costa en la Vendée Globe", comenta Dídac Àvila, "vam voler fer un projecte que fes arribar a tothom aquesta motivació i relacionar-ho amb el joc de la Barcelona World Race per fer-ho interactiu". El seu company Samuel Colominas explica l'objectiu general del projecte: "Poder ensenyar què és un Imoca 60, cadascuna de les seves parts i les seves funcions, i fer-ho d'una forma interactiva en 3D que sigui clara i explicativa per a tothom. La FNOB ens està ajudant molt amb tot tipus d'informació i consells".

Per a Aina Surroca, docent i tutora del projecte, "és magnífic tenir la possibilitat que ofereix Port Innova de posar en pràctica d'una forma relaxada el coneixement teòric. Poder sortir de la ideació abstracta i entrar al món dels reptes empresarials és un estímul per l'emprenedoria i una font de motivació".

Infografia: El Periódico de Catalunya

Oberta la participació per la 7ª Mostra Audiovisual Josep Maixenchs

9 de febr. 2017, 1:11 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 10 de febr. 2017, 1:11 ]

Per setè any consecutiu, l’Escola Pia de Catalunya celebra la Mostra Audiovisual el proper 25 de maig. Un certamen que, enguany, té com a lema "Videomaníacs" i que estrena nou nom, Mostra Audiovisual Josep Maixenchs, en honor a l'històric cineasta i responsable de l'Escola Superior de Cinema de Catalunya (ESCAC). També estrena nova ubicació, els cinemes Girona de Barcelona.

La Mostra premia els treballs de l’alumnat d’ESO i Batxillerat en les categories d’Animació, Ficció, Documental, Vídeoart i Espot, Animació Digital i Videojocs en col·laboració amb l’ESCAC.

El termini de presentació dels treballs és el 19 d'abril!!! Si voleu més informació, incloent les bases per participar, aneu a http://mostraaudiovisual.escolapia.cat/

4 alumnes de l'Escola Pia guardonats amb premis de recerca

8 de febr. 2017, 2:42 publicada per Comunicacio Escola Pia   [ actualitzat el 10 de febr. 2017, 1:17 ]

3 alumnes de l’Escola Pia de Catalunya han estat guardonats amb els Premis de Recerca Jove 2016 del departament d’Empresa i Coneixement, mentre que un altre ha guanyat el premi Bonaplata 2016 de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya.

Pel que fa als primers, Gemma Rodón, de l’Escola Pia Mataró, ha estat premiada pel treball “I ara què fem amb les fàbriques? Terrassa i Mataró: dos models de gestió industrial". Guillem Cornella, de l’Escola Pia Nostra Senyora, per “Construcció d’una pròtesi biònica de mà controlada amb ones cerebrals”. I Jordi Puiggalí, de l’Escola Pia Sarrià, per “Estudi experimental sobre macromolècules intel·ligents".

Finalment, Biel Martínez Fransoy (a la fotografia), alumne de 2n de batxillerat el curs 15-16 a l’Escola Pia de Terrassa, va guanyar ex aequo el premi Bonaplata en la seva categoria B pel seu treball de recerca “Tecnologia d’Impressió 3D: aplicacions en òptica oftàlmica” dirigit per Javier Carlos de la Torre.

1-10 of 813