ZZZZ_ esborrar‎ > ‎

Comunicats

Adhesió al comunicat "Rio+20: Una crida a la responsabilitat..."

6 de jul. 2012, 10:26 publicada per Xavier Gilabert   [ actualitzat el 6 de jul. 2012, 10:32 ]

“L'Escola Pia de Catalunya s'adhereix al comunicat del Fòrum UBUNTU amb motius de la Conferència de les Nacions Unides sobre Desenvolupament Sostenible.

Rio+20: Una crida a la responsabilitat, una crida a l’acció

01/07/2010 L'Escola Pia se suma a la manifestació "Som una Nació. Nosaltres decidim"

15 de juny 2011, 7:10 publicada per Xavier Gilabert   [ actualitzat el 15 de juny 2011, 7:11 ]

Òmnium Cultural ha convocat una marxa unitària en demanda de respecte a la voluntat del poble català i en defensa del dret a decidir, que tindrà lloc el proper 10 de juliol. Personalitats de la societat civil, organitzacions socials, polítiques i culturals del país s'hi han sumat a la convocatòria.

La manifestació “Som una nació. Nosaltres decidim” es farà a Barcelona el dissabte 10 de juliol. S'iniciarà a les 6 de la tarda des de la cruïlla del passeig de Gràcia amb l’avinguda Diagonal. Es farà en demanda de respecte a la voluntat del poble català. Catalunya, com tota nació, té el dret –inalienable per cap constitució- de decidir lliurement el seu futur i aspirar, si vol, a la plena sobirania.

Fins al moment, desenes d'organitzacions socials, polítiques i culturals del país s'hi han sumat a la convocatòria, com l'Escola Pia de Catalunya.

www.somunanacio.cat

31/12/2010 L'Escola Pia Catalunya contra la darrera sentència del suprem sobre la immersió lingüística

15 de juny 2011, 7:07 publicada per Xavier Gilabert   [ actualitzat el 15 de juny 2011, 7:09 ]

Davant la sentència del Tribunal Suprem que modifica el model d'immersió lingüística del país en perjudici del català, des de l'Escola Pia de Catalunya (EPC) donem suport i ens adherim a les institucions socials i culturals del nostre país que rebutgen contundentment aquesta acció. L'EPC considera que l’actual model educatiu, un model de cohesió social i cultural, no genera cap perjudici al nivell d'aprenentatge de l'alumnat, ans al contrari.

Els darrers dies, un grup d'entitats catalanes de la societat civil -Centre UNESCO de Catalunya, PEN Català, Òmnium Cultural, Plataforma per la Llengua, Ciemen, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, Associació de Mestres Rosa Sensat i Linguapax- van fer una declaració conjunta de rebuig a aquella decisió, que van qualificar “d'absurda i desproporcionada”. Segons ells, sens dubte, aquesta sentència invalida “el model d'immersió del sistema educatiu català” i “és més política que jurídica (...) no és fruït de cap conflicte lingüístic”. Així mateix, afirmen que els darrers resultats públics de l'Informe PISA demostren que els estudiants a Catalunya “tenen un nivell superior de coneixement i domini de les llengües que la resta de l'Estat espanyol” i  alerten de les terribles conseqüències que la seva aplicació pot comportar, entre les quals citen “la segregació escolar en funció lingüística i, conseqüentment, la ruptura de la cohesió social”.

D'altra banda, l'Escola Cristiana de Catalunya, federació de la qual forma part l'EPC, ha fet un manifest defensant la immersió lingüística com a model pedagògic i de cohesió social: “Davant els pronunciaments del Tribunal Suprem de l’Estat, volem posar de relleu el nostre total suport al model escolar d’immersió lingüística en català. Aquest model ha permès evitar la segregació escolar i ha estat un factor importantíssim de cohesió social, tal com han reconegut i avalat les institucions europees. D’altra banda, totes les avaluacions acrediten que aquest model no genera cap perjudici a l’aprenentatge, sinó que permet assolir nivells satisfactoris en el coneixement tant del català com del castellà. Considerem, doncs, que el país no pot prescindir d’aquest model educatiu i que, en qualsevol cas, caldrà maldar per trobar les fórmules que garanteixin els drets de tothom sense amenaçar la convivència i la cohesió, la qual cosa passaria si abandonem la immersió lingüística a l’escola”.

07/04/2011 Comunicat sobre l'Escola Pia Nostra Senyora

15 de juny 2011, 6:53 publicada per Xavier Gilabert   [ actualitzat el 15 de juny 2011, 6:55 ]

L'Escola Pia de Catalunya ha retirat el projecte de transformació de l'Escola Pia de Nostra Senyora en escola inclusiva, elaborat conjuntament amb Icària iniciatives socials, entitat titular de l'Escola Taiga. El motiu és que el descens en la demanda de places de preinscripció (2011-2012) a Educació Infantil a l'Eixample no garanteix la viabilitat del projecte.

26/02/2009 Manifest per una LEC que no discrimini l'escola concertada

4 de març 2010, 0:34 publicada per Administrador EPC   [ actualitzat el 4 de març 2010, 0:35 per Xavier Gilabert ]

Aquest manifest té el suport unànime de totes les entitats representants de les escoles concertades i de totes les entitats representatives de les associacions de pares i mares d'alumnes d'escoles concertades de Catalunya, ordinàries i especials.

03/03/2007 Aportacions a les bases per a la LEC

4 de març 2010, 0:32 publicada per Administrador EPC   [ actualitzat el 4 de març 2010, 0:33 per Xavier Gilabert ]

Aportacions a les bases per a la Llei d'Educació de Catalunya, que ha publicat el Departament d'Educació.

En relació a la nova assignatura prevista a la LOE

4 de març 2010, 0:30 publicada per Administrador EPC   [ actualitzat el 4 de març 2010, 0:32 per Xavier Gilabert ]

En relació a la nova assignatura prevista a la LOE sobre Educació per a la ciutadania i els Drets humans, manifestar el nostre acord amb el document difós per Cristianisme al Segle XXI.

1-7 of 7