Prop de 60 alumnes i tutors a la I Trobada de Joves Becats FP Escola Pia

Pàgina inicial/Educació/Prop de 60 alumnes i tutors a la I Trobada de Joves Becats FP Escola Pia

El 17 d’octubre, a l’Escola Pia Nostra Senyora, s’ha celebrat la Primera Trobada dels Joves Becats. Aquest acte, que va permetre els alumnes de les diferents institucions educatives i els seus tutors compartir una estona i participar de les activitats dinàmiques conduïdes per l’Eduard Elosegui, expert en emprenedoria social. “Apostem pel teu somni. I tu?” era el lema de la trobada i va permetre als diferents participants llançar aquesta pregunta als joves. Toni Burgaya, secretari general de les Institucions Educatives de l’Escola Pia, David Gallemí, responsable FP, i Ricard Coma, director de l’Escola Pia Nostra Senyora, van dirigir-se als joves, els van interpel·lar però també van compartir la seva pròpia experiència. També tres joves, de diferents ciutats i estudis, van explicar la seva història i els seus somnis professionals.

En aquest vídeo, podreu gaudir d’alguns minuts d’aquesta trobada.

Programa Beques

Des de l’any 2015, l’Escola Pia de Catalunya té en marxa un programade Beques per a joves que estudien Formació Professional (Cicles i PFI) amb un doble objectiu:

• Garantir que les limitacions econòmiques no impedeixin que joves amb capacitat, talent i vocació puguin accedir a la formació que volen fer en el centre que volen

• I facilitar el desenvolupament d’itineraris formatius que impulsin la inserció laboral de joves (en situació de risc/amb dificultats econòmiquesde recolzar la seva trajectòria acadèmica i el seu futur professional.

En aquests tres anys, s’han atorgat 167 beques i s’han beneficiat 130 joves.

• beques concedides 2015: 30
  • beques concedides 2016: 56
  • beques concedides 2017: 81

Per entendre bé l’impacte de la posada en marxa del programa de beques d’EPC cal considerar primer el seu entorn general, especialment el social.

PARTICULARITATS DEL PROJECTE

Perseguim impulsar un canvi ambiciós en l’enfoc actual d’assignació d’una BECA ja que aquesta és considerada sovint com un DRET i volem treballar per tal que sigui percebuda com un COMPROMÍS: el jove, en el futur, ja sigui a través d’una col·laboració amb l’escola, amb una entitat social o amb un nou alumne retornarà l’ajut.

FULL DE RUTA

Al 2015 Escola Pia Catalunya conjuntament amb la Fundació Nous Cims van posar en marxa el programa de beques

Entre 2016 y 2017 es sumen al projecte la fundació Maite Iglesias i la Fundació Espavila.

2017-11-21T19:26:15+00:00