Pàgina inicial/Educació/Un projecte d’un alumne de Mataró sobre com Airbnb afecta el sector hoteler, premi Treball de Recerca de la FGE-CETT

El Campus internacional de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT, adscrit a la Universitat de Barcelona (UB), i la Fundació Gaspar Espuña, han donat a conèixer els guanyadors dels XI Premis Treball de Recerca en Turisme, Hoteleria i Gastronomia de Batxillerat. El tercer premi ha estat per Òscar Jordà, alumne de l’Escola Pia de Mataró, pel projecte Economia col•laborativa com Airbnb afecta la demanda hotelera de Barcelona. El treball repassa el concepte d’economia col·laborativa i conclou que Airbnb afecta el nivell d’ingressos del sector però no afecta el nivell d’ocupació dels hotels ja que Airbnb i els hotels tenen un públic diferent.

El treball assegura que els hotels de Barcelona van deixar d’ingressar més de 104 milions d’euros el 2015 però que l’ocupació es va mantenir alta l’agost del 2016, amb un 89% de llits ocupats.

El premis està dotat amb 1.000 euros per ajudar a finançar el cost dels estudis universitaris i contempla l’adquisició de material educatiu pel centre escolar i pels seus professors.

2017-09-04T15:14:59+00:00