L’Escola Pia d’Igualada rep a 23 professors del projecte ERASMUS K2+ “Migration”

Pàgina inicial/Educació/L’Escola Pia d’Igualada rep a 23 professors del projecte ERASMUS K2+ “Migration”

Dilluns 25 de setembre, l’Escola Pia d’Igualada ha donat la benvinguda al projecte ERASMUS K2+ “Migration”. Durant tota la setmana  23 professors i 5 alumnes de 7 països diferents (Suècia, Àustria, Alemanya, Itàlia, Croàcia, Romania i Turquia) treballaran plegats el tema de la immigració a Europa. L’objectiu és obrir debats i intentar assolir fites i objectius que, cada un, al seu país i a la seva escola, pugui ficar en pràctica.

Entre les diferents sortides culturals programades està previst visitar l’Ajuntament d’Igualada i l’espai Cívic Centre on explicaran el servei d’ajuda als immigrants de l’Anoia, se celebrarà una xerrada a càrrec de la Sara Camps, responsable de Pastoral, Lleure i Voluntariat de l’Escola Pia de Catalunya, que explicarà la seva pròpia experiència a Lesbos en un camp de refugiats i es descobriran els tallers que Caritas ofereix als immigrants.

A l’escola, els 10 professors implicats en el projecte ERASMUS han preparat diverses classes, sobre el projecte d’innovació pedagògica SUMMEM, robòtica i entre d’altres, creació de videojocs i tecnologia. També s’han preparat activitats de cultura catalana com balls de bastons, sardanes, cap grossos i cançons amb veus d’alumnes de tota l’escola, així com visites a Barcelona, Montserrat i Sitges.

Erasmus+ és el programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport. Els objectius bàsics del programa són:

  • L’assoliment de competències i capacitats rellevants i d’alt nivell (bàsiques, transversals, d’emprenedoria, en llengües estrangeres i digitals)
  • La inclusió social i, en especial, la diversitat, la igualtat, la no discriminació i la no segregació (que facilitin l’adquisició competències interculturals i cíviques, l’alfabetització digital, el pensament crític; la lluita contra l’assetjament escolar i el racisme; la participació social i educativa d’aprenents amb dificultats).
  • El foment de pedagogies obertes i innovadores, en l’era digital; i l’educació participativa, amb les TIC com a motor de canvi sistèmic.
  • La millora en l’aprenentatge de les llengües, sobretot l’anglès.

Les activitats que es realitzen en aquest projecte són portades a terme per alumnes de primària i secundària entorn al tema ‘Migration’ i es treballa l’anglès, les TIC i la creativitat artística.

 

2017-10-10T15:06:03+00:00