Es convoca el XXVIII Premi Joan Profitós d’Assaig Pedagògic

Pàgina inicial/Educació/Es convoca el XXVIII Premi Joan Profitós d’Assaig Pedagògic

La Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya, i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, convoquen el Premi Joan Profitós. La finalitat del mateix és estimular la reflexió sobre les accions pedagògiques que malden per desenvolupar integrament la persona.

Fins el 15 de febrer es poden presentar treballs i l’acte de lliurament se celebrarà el 16 de maig.

El premi rep el nom de Joan Profitós (1892-1954), escolapi, parvulista i pedagog que, gran promotor de la llengua i la cultura catalanes. Va ser autor de llibres de lectura i de narracions per a infants i el creador de la Biblioteca Pedagògica de l’Escola Pia.

Al llarg de 27 anys, s’han premiat obres d’àmbits tan diversos com les matemàtiques, l’educació física, la psicologia o els successius plans d’educació. Entre d’altres premiats, hi ha Francesc Torralba, per Pedagogia del sofriment; Xavier Blanch Gisbert, la reforma educativa dels noranta o les reflexions d’Andreu Clapés Flaqué a Jo també faig classes a la UAC. Autoritats com Octavi Fullat han format part del jurat en diferents edicions.

Jurat

En aquesta edició, el jurat està integrat pel pedagog i vicepresident de la Societat Catalana de Pedagogia Joan Mallart, que exercirà com a president del jurat; els vocals Josep Gallifa, catedràtic de la Facultat de Ciències de l’Educació Blanquerna de la URL, Conrad Vilanou, catedràtic de la Facultat d’Educació de la UB, Elena Venini, pedagoga i Núria Rajadell, pedagoga. Exercirà de secretari Marian Baqués, pedagog.

Amb un import de 2.500 euros, el guardó reconeix assajos i estudis amb un contingut que giri al voltant de l’acció educativa. Aquest pot ser una reflexió pedagògica o bé una anàlisi d’aquest àmbit, escrits en llengua catalana.

Adjuntem Bases 2017-2018

2017-11-24T14:24:12+00:00