Arriba la 5ena Trobada Filosòfica de Batxillerat, Fem Àgora

Pàgina inicial/Educació/Arriba la 5ena Trobada Filosòfica de Batxillerat, Fem Àgora

El proper 20 d’abril, durant tot un matí, prop de 1.200 alumnes de 1r de Batxillerat viuran una jornada de reflexió diferent, un espai obert amb companys i companyes que no són els habituals, per parlar d’un tema que ells mateixos han escollit: “sexe, gènere, persona”.

Com explica l’Alfred Aguilar, professor de Filosofia de l’Escola Pia de Sitges, “habitualment no qüestionem què vol dir ser dones o ser homes, i donem per descomptat que és fruit de processos biològics. Haurem de començar a acceptar que el gènere té molt de construcció cultural i que pot establir diferències i desigualtats entre dones i homes” i per això, aquesta jornada, es sobre aquesta qüestió que té una clara dimensió social: el reconeixement i respecte per les diferències de gènere.

Quatre seran les escoles que acolliran aquesta trobada: Sarrià, Sitges, Nostra Senyora i Terrassa.

Fem Àgora va néixer de la demanda dels alumnats, que van recollir els professors de Filosofia, demanant un espai de trobada conjunta on conèixer i debatre qüestions filosòfiques. “Aquest desig  va ser vist com una oportunitat i un repte: obrir les aules de Filosofia i portar-les allà on van néixer, a l’àgora pública.

2018-04-26T15:36:42+00:00