Pàgina inicial/Educació/Alumnes de l’Escola Pia de Caldes i persones migrants de la Fundació Servei Solidari es troben per parlar de les seves realitats (Diari ARA)
Un grup d’educadors de l’Escola Pia Caldes va plantejar als seus alumnes de 6è de Primària una pregunta: “Podem comptar amb vosaltres?” i un repte: “Organitzar una campanya de venda de llibres reciclats per Sant Jordi” amb l’objectiu d’aconseguir becar persones migrants que volen aprendre català, castellà i seguir cursos d’alfabetització. Neixia així un itinerari d’aprenentatge en el marc de la campanya ReciclaCultura de Servei Solidari. Durant setmanes, aquests nois i noies de 12 anys, han treballat sobre els moviments migratoris, què és un migrant i què porta algú a deixar casa seva, com són la marxa i l’arribada al nou pais… entre d’altres aspectes.
Dimecres 21 de març, aquests 75 alumnes i els seus mestres van deixar les seves aules i van venir a les de la Fundació Servei Solidari, al barri del Raval de Barcelona, per conèixer les respostes de la veu dels protagonistes d’aquesta aventura, un grup de persones migrants, i dels professionals i voluntaris que les acompanyen.
El Diari Ara va assistir a una de les trobades i la periodista va recollir la seva experiència en una crònica que us convidem a llegir: “Ser pobre és quan no tens família” i “455 joves immigrants perdran la protecció de la Generalitat”
Dividits en tres grups, els nois i noies han sentit les històries dels migrants, alguns de només 4 anys més grans que ells, i han conegut els obstacles que han hagut de superar i superen cada dia, el que suposa aprendre una nova llengua i cultura…  Però sobretot han pogut compartir amb ells i elles els seus somnis i la seva lluita.  Aquestes sessions, que han durat una hora, han estat d’intercanvi per a tots i totes, ja que han permès apropar realitats que, de vegades tot i tocar-se, poden semblar llunyanes. “Què penses quan veus un noi marroquí com jo pel carrer?” preguntaven les persones que han vingut de lluny i els alumnes responien. “Tens contacte amb la teva família?” o “Quin ha estat el moment en què has tingut més por del teu viatge?” preguntaven després els altres i recordaven els primers. Al final tots coincidien en afirmar: “ens agraden coses molt semblants!” com el futbol o estar amb els amics, viure en pau i tenir un futur.
El proper 23 d’abril, el dia de Sant Jordi, els alumnes de 6è de Caldes oferiran llibres reciclats a canvi d’una petita donació per tal d’aconseguir beques que permetin a les persones que han conegut i a moltes d’altres estudiar català, castellà o aprendre a llegir i a escriure. Aquest aprenentatge serà, sens dubte, el primer pas per a la seva inclusió en la nostra societat, que ja és també la seva.

2018-04-26T15:36:57+00:00