Museu 2018-04-20T11:05:49+00:00

MUSEU

Material de tipologia molt variada. Són col·leccions que han ingressat a l’arxiu a través de donacions. En bona part està agrupada segons el material de que està fet, encara que la classificació és temàtica.

• Litúrgia: roba i objectes de culte
  • Escola: material antic i actual usat a les aules, màquines d’escriure, calculadores
  • Pintura: quadres sobre tema calassanci o d’autor escolapi o donació de l’autor
  • Escultura: petites imatges
  • Il·lusionisme: objectes usats pel P.Wenceslau Ciuró
  • Devoció: medalles, rosaris, reliquiaris, escapularis, etc.
  • Social: pins, clauers
  • Plaques / medalles: commemoratives
  • Música: instruments, Pueri Cantores

Destaquem entre la pintura i escultura peces dels escolapis: Carles Perelló, Ramon Hostench, Josep Valls, Victorino Puente, Francesc Barrachina, Josep Forcada, Josep Maria Domingo i de la professora de Barcelona Sant Antoni Rita Culla.

Col·leccions

• Estampes de sant Josep Calassanç, Maria, sants i beats propis
  • Col·lecció Josep Segrelles: 42 pintures de petit format sobre la vida de sant Josep Calassanç. 42 fotografies en blanc i negre de les pintures avui perdudes que formaven la col·lecció completa.
  • Filatèlia: col·lecció de segells de tot el món, per estats i anys.
  • Goigs: classificats per Déu, Maria, Sants i Santes, col·leccions, profans i altres seguint l’ordre alfabètic de la invocació o del nom.
  • Postals: més de 40.000 peces classificades pel nom geogràfics.
  • Estampes primera comunió: classificades per anys, que comença en 1897
  • Nadales: la sèrie comença el 1963.
  • Col·lecció Montserrat: l’escolapi Ramon Marimon recollí tot el que portava la paraula Montserrat. Està formada per 6 caixes.