Lleure 2018-02-13T13:39:53+00:00

L’Escola Pia de Catalunya té una llarga tradició educant en el lleure, un fet que explica la diversitat de les entitats d’aquest àmbit

Cada estiu, des de 1964, centenars d’infants i joves de tota Catalunya es troben per compartir una tanda de colònies o activitats de lleure organitzades per CJT. L’objectiu és ajudar-los a créixer i madurar com a ciutadans i ciutadanes responsables i compromesos a millorar el seu entorn. Colònies Jordi Turull gestiona la Casa de Pineta i l’antiga Rectoria de Claverol (al Pallars Jussà)

Casa de Pineta

Rectoria de Claverol

Escola de formació reconeguda per la Direcció General de Joventut per impartir cursos de monitors/es i directors/es de lleure i pel Pla de Formació del Voluntariat de Catalunya. També imparteix altres propostes formatives i educatives en l’àmbit de la participació, la dinàmica de grup i el lleure. Ofereix suport a escoles i entitats a l’hora de programar i organitzar activitats educatives de lleure

AGRUPAMENTS ESCOLTES I GUIES

L’Escola Pia de Catalunya fou pionera en la promoció de l’escoltisme com a acció educativa dels infants i joves.  Avui, tres agrupaments continuen apostant per educar a través del compromís personal i el contacte amb la natura: Agrupament Escolta Sant Antoni Abat, Agrupament Escola i Guia Mare de Déu de Núria i Agrupament Escola Rudyard Kipling (tots tres a Barcelona). Formen part de l’entitat minyons escoltes i guies de Catalunya.

CASALS

Casals

Els casals són espais de trobada, d’intercanvi i de relació. Són llocs on construir i compartir projectes en comú: colles geganteres, corals, grups d’estudi i de repàs, activitats extraescolars, jocs de rol… L’Escola Pia de Catalunya té tres casals: Casal Calassanç, Casal de Joves Calassanç i Casal Pare Sellarès (els dos primers a Barcelona i el tercer, a Sabadell).

Casals de vacances

Quan arriben les vacances, moltes escoles no tanquen, sinó que s’omplen d’activitats. Els casals de vacances són l’espai ideal on viure les vacances de forma educativa i activa, i compartir-les amb els amics de sempre, i fins i tot fer-ne de nous.

ESPLAIS

L’ educació en el lleure a través dels esplais és una eina potentíssima per a formar persones compromeses, solidàries i crítiques, i en un entorn d’amistat. Formen part l’Esplai Can Colapi (Sabadell), Grup d’ESPLAI Erol (Mataró) i Esplai Sant Josep de Calassanç (Barcelona) Estan federats al moviment de centres d’esplais cristians.